Campagne
groepsproject
Looye tomaten
01
opdracht
In dit project hadden wij de opdracht gekregen om een online campagne te maken voor het bedrijf Looye kwekers. Looye kwekers is een bedrijf dat verschillende tomaten teelt en verkoopt. Het bedrijf bevind zich in het Westland.
Het was hierbij de bedoeling om een overall concept te bedenken, die uit te werken was in verschillende marketingcommunicatie instrumenten, middelen en media.
02
Doelgroep
De doelgroep die wij wilden bereiken met de campagne zijn studenten tussen de 17 en 25 jaar oud, die al op zichzelf wonen.
03
doelstelling
Er waren meerdere doelen die wij wilden behalen door middel van deze campagne. De belangrijkste doelstellingen waren het vergroten van naamsbekendheid en de doelgroep overhalen om meer te gaan koken met Looye tomaten.
Voor vele studenten zijn de hoge prijzen van de producten een groot minpunt, deze attitude tegenover het product wilden wij ook veranderen met deze campagn
04
concept
Onze campagne heet Happy food. Happy food is een campagne waar studenten gemotiveerd worden om zelf te gaan koken i.p.v. te bestellen of voorverpakt eten te kopen. Dit wordt gedaan door middel van een mealbox, special voor studenten. De campagne bestaat uit online en offline media, waar de mealbox de rode draad door alle media is.
05
onderdelen
Mealbox
De schrijf van vijf wordt als basis gebruikt voor de mealbox. De producten in de mealbox komen van bedrijven uit de omgeving van Looye. Hierdoor zorgt van Looye voor een betaalbare studentenbox met verse en duurzame producten.
Een online tool van de campagne is Instagram, omdat dit een social platform is dat veel wordt gebruikt onder de doelgroep. Instagram kan hierbij op verschillende manieren ingezet worden:
– recepten met Looye tomaten
– De mealbox onder extra aandacht brengen
– Story’s plaatsten met waarin vragen aan de studenten.
– Win acties
– Kookworkshops en tips van de influencer
Dit is het onderdeel waar ik mij vooral op gefocust heb in het project. De verschillende schermen van het Instagram account zijn onderaan de pagina weergeven.
Influencer
Om de studenten extra te motiveren willen wij ook een influencer inzetten. Het is de bedoeling dat de influencer kookworkshops en tips geeft op het instagramaccount. De optie waar mee wij kwamen was Felix Wilbrink. Hij werkt in het culiniare veld en komt ook in contact met studenten
Poster & banner
Door middel van de posters en banners willen we zorgen dat de studenten meer in contact komen met het bedrijf Looye, wat ook zorgt voor meer naamsbekendheid. De posters worden op tram- en bushaltes geplaatst. En de banners op websites die vaak worden bezocht. De poster en banner zijn hieronder weergeven.
Moestuintjes
Een verdere offline tool is het uitdelen van moestuintjes. Hierbij worden dan speciale moestuintjes gemaakt met zaadjes van Looye tomaten. Deze worden in mealbox gedaan en willen we uitdelen bij universiteiten en hogescholen. En willen we in samenwerking met de Albert Heijn uitdelen bij een besteding van meer dan 5 euro.